Stylat min fina mamma!

Makeup / Permalink / 1
Idag har jag stylat både hår och makeup på världens bästa mamma, nämnligen min mamma.

Det blev en 60 tals-inspirerad frisyr med riktigt mycket volym och liggande lugg med några diskreta lockar längst ned. Jag nålade det tuperade håret bakåt och fäste ett superfint hårspänne som jag köpte på HM i Kuala Lumpur.

Vi gjorde en vardagssminkning med en lätt bas då jag blandade lite foundation i en hudkräm. Kinderna pryddes i mitt älsklingsrouge i persikorosa och ögonbrynen fylldes i med både ögonbrynspenna och skugga för en mjukare look. Vi använde pyttelite solpuder längs hårfästena och lite HD-puder för att matta ned i T-zonen.

Ögonen sminkade vi i matta brun/beiga färger, och lade i efterhand lite rosa skimmer på mitten av ögonlocket. På ögonen gjorde vi också en tunn enkel eyeliner, mest som en fransmarkering innan mascaran.

 
 
 
#1 - - Linnéa Alpsten:

Fint! Jag gillar rosetten :)

Till top