Just a wall of text

Allmänt / Permalink / 0
Det slår mig nu. Jag parkerade precis arslet i soffan och kikade mig omkring i lägenheten. Gud vad tragiskt det känns med alla kartonger och tidningspapper, sopsäckar och lådor- allt i en enda röra. Röran i sig gör mig iofs ingenting, men vetenskapen om att min röra kommer följa med mig bort ifrån denna fina lägenhet får mig att känna mig tom. Shit vilket kliv tillbaka från vuxenlivet. Flytta ifrån en stilren lägenhet i bågenhuset, till sävar. Till mamma och pappa. (Mamma och pappa i all ära dock, men ni förstår). Flyttar isär från min pojkvän. Jag flyttar till en plats där det känns som att man måste planera sitt liv sex timmar i förväg. Ni som inte vet, sävar är en by utanför umeå som visserligen är rätt mysig, men det är svårt att ta sig till stan därifrån. Få bussar pendlar mellan sävar och umeå, speciellt nu på sommaren.
 
Huvva vad bortskämd jag har vart nu! Mitt i stan, tillgång till bil, heltidsjobb, sambo. Allt på sin plats. ÅH det känns riktigt jobbigt att allt dedär bara tas ifrån en utan att man har någonting att säga om saken. Men såklart, det är fair and square. Det är inte våran lägenhet.
 
Men vetenskapen om att det är sommar, och att jag har fått SEMESTER får mig på bättre humör. Sen ska jag faktiskt flytta direkt till sommarstugan i mysiga skeppsvik, och det är faktiskt inte heller så pjåkigt. Det råkar faktiskt vara så att det är... ja, jag kan nog säga att det är den bästa platsen jag vet. Bortsätt från spindlarna, det kommer jag nog aldrig kunna sluta punktera.
 
Men nu måste jag också varna alla fina läsare att jag inte kommer kunna uppdatera bloggen så ofta under sommaren då vi tyvvär inte har något internet i sommarstugan- mer än det lilla stackars mobila nätverk som älskade Samsung kan få tag på. Så ja, kanske blir det snålt uppdaterat under sommaren, men ni får ha överseende!
 
Puss på er alla fina :):):)
 
 
 Mitt mål i sommar är att få en större abborre än denna som är mitt nuvarane rekord. SPÄNNANDE!
 
Till top