Golden ticket

Makeup / Permalink / 0
Igår fick jag äran att sminka min fina vän Sandra till ett av hennes skolarbeten! Vi skulle avbilda synden "frosseri"- och det skulle vi göra med smarrig choklad och brun/oranga färger! SÅ himla kul var det!

Orange är en så härlig färg att sminka sig i, men det är inte mångas förstahandsval. Nu valde vi en väldigt STARK orange färg, men om man vill sminka sig i orange till vardags så går det faktiskt hur bra som helst! Orange och blått är faktiskt komplementfärger- så vill du framhäva dina blå ögon så kan du köra på oranga färger! Men känner du inte för det så går bronze-färger lika bra! Eller helt enkelt varma bruna färger som går lite mer åt det oranga hållet istället för åt det grå hållet!

Kolla så bra det vaaaaaart!


Jag har använt;
 
Bas:
Isadora high performance foundation
Make up store blush must have

Ögon:
Make up store high tech lighter platina
HM-palett  (samma som jag skrivit om tidigare)
FACE cakeliner
Myabelline the rocket mascara
Ardell 305 lashes (de vi använde var ganska slitna, hade använts av mig måååånga gånger innan! Men man tar det man har!)

Läppar:
Loreal color richie lipstick Dune
Till top