TEMA; balsmink - blått med lila tutorial.

Makeup / Permalink / 0

1. Primer, aaalltid primer!

2. Lägg en kall ljus skugga i ögonvrån och under ögonbrynet, och därefter en kall blå skugga på ungefär halva ögonlocket.


3. Lägg en mörkare grå-blå skugga lite överlappande på den ljusblå- och på resten av ögonlcoket.


4. Ta en borste och gnussa ihop färgerna litegrann. Tanken var att det skulle se ut som att jag endast använt en blå ögonskugga- fast med lite skiftningar i!


5. Nu till det roligaste! Jag hade inte tänkt använda något annat än blått- men jag kunde som inte hålla mig! Lila och blått går ju SÅ bra ihop! Så jag använde en mjuk rund borste och applicerade lite färg i taget i svepande rörelser ovanför det blåa. Jag la även liiiite rosa i kanten, men det är knappt så att det syns på bilden.

6. Här glömde jag använda kameran mellan alla steg. Men det jag har gjort är att lägga lila under ögat tilsammans med en beige skugga så att det inte blir lila hela vägen in mot ögonvrån. Och därefter en eyeliner och en vit kajal på vattenlinjen!
7. Och med mascara och två st individual-lashes. Ser ni dom? ;)


Till top