ELF-ansiktsborstar.

Makeup / Permalink / 0
Är hemma och är sjuk. BLÄ så dötråkigt. Och jobbigt. Just nu har jag på mig dubbla långkalsonger, en långärmad t-tröja, en stickad tröja, (allt detta UNDER min onepiece), sockar, dubbla tjocksockar och varma tofflor. Och fryser. Great.

Men till saken. Många jag stöter på frågar mig vad jag tycker om märket ELF. Och jag älskar elf, det gör jag! Men det betyder såklart inte att jag tycker att alla produkter är felfria. Så jag tänkte recensera lite utav produkterna jag har provat i olika kategorier, och vi börjar med ansiktsborstar.
 
För er som inte vet vad elf är:
ELF, en förkortning av eyes lips face, är ett kosmetikmärke från Storbritannien som är känt för att vara så förbaskat billigt. Till en början så höll jag mig faktiskt från att beställa därifrån då jag tyckte att det lät lite för bra för att vara sant. Men hur är det så billigt då? De fokuserar på onlinehandel så att man slipper betala för att de ska mellanhandla i fysiska butiker. De lägger också väldigt lite pengar på förpackningarna, det är ju trots allt produkten man vill åt- inte förpackningen. Alla produkter är godkända av EU och ELF gör inga djurtester. Har du funderat på att slå till? GÖR DET. Frakten kostar 41 kronor och det tillkommer ingen tull. ELF har tre olika serier; essentials (den billigaste), studio (lite dyrare "professionell" makeup), minerals (mineralserien).


 


ELF complexion brush kommer från mineralserien. Den oerhört mjuka borsten är gjord i Taklon (läs längst ned i inlägget för info om taklon) och är en stor favorit. Jag gillar att den här (till skillnad från de andra ansiktborstarna) är i ljusa hårstrån, så man ser hur mycket produkt som finns på borsten. Dock blir det ju lite svårare att få den att se helt ren ut då man tvättar den, men det beror ju på hur petig man är. Stråna i borsten är oerhört täta, vilket gör att täckningen blir oerhört hög på produkten man använder. Så om man till exempel har ett dyrt rouge man vill spara på, behöver man bara dutta lite med denhär borsten för att rikligt med färg ska fastna.

5/5 poäng, ca 40 kronor.


 
 
 



Kabuki Face Brush kommer ifrån studio-serien. Det är den mjukaste borste jag någonsin känt på. Den är riktigt stor och mjuk, den fungerar utmärkt att applicera solpuder med. Och om man inte föredrar puderpuff till kompakt eller löspuder (vilket jag i och för sig gör) så fungerar denna utmärkt. (Taklon)

 
5/5 poäng, ca 60 kronor.




Powder brush kommer också ifrån studio-serien. En mjuk puderborste som är helt platt, vilket gör det lätt att få ett jämnt resultat av mineralpuder. Den har som complexion brush väldigt täta strån så att man får hög täckning. När man använder borsten till mineralpuder tycker jag dock att borsten drar åt sig väl mycket produkt, men det får man ta. (Taklon)


4/5 poäng, ca 38 kronor.



Stipple brush kommer också ifrån studio-serien. Den använder jag till att applicera flytande foundation för ett naturligare resultat än den vanliga foundation-penseln. Stipple heter tekniken som man använder med den här speciella borsten. Man duttar borsten i foundation och cirkulerar små lätta cirklar på huden för att få foundationen att se naturlig ut. (Taklon)

4,5 poäng, ca 38 kronor.


Bronzing brush kommer ifrån essentials-serien, den billigaste av de tre. Och här har vi beviset på en riktigt hemsk borste. Storleken och formen på borsten är verkligen helt perfekt, men stråna... de skulle lika gärna kunna fästa hö på borsten. Jag hade hellre betalat mer för en borste i bättre kvalité. Men när borsten kostar 16 kronor så gråter man inte direkt om den måste hamna i soptunnan.
 
1,5/5 poäng, 16 kronor.
 
 
Till top