The Balm Meet Matte Nude Recension

Produktrecensioner / Permalink / 0
 
Hello my loves. Jag tänkte visa upp en av mina absoluta favoritpaletter. Innan jag börjar; kolla förpackningen!!! Hur kul är den inte? "occupation; eyeshadow palette". haha jag dör
 
Meet Matte Nude från The Balm är en oerhört användbar palett. Många gånger tycker jag att man köper en palett som mest bara ligger, men så är det inte med denna. Paletten är vansinnigt användbar både till vardags och fest. Dessa 9 skuggor gå också att kombinera i all oändlighet.
 
Som ni kanske förstått av namnet så är alla 9 färger matta. Matta färger är i regel svårare att jobba med då de oftast inte glider över huden lika lätt som skimriga skuggor gör. Nu är jag en sån som faktiskt föredrar matta skuggor (när det gäller neutrala färger) och är van att jobba med matta skuggor.
 
Jag försöker ofta hitta både plus och minus med produkter, men jag lyckas inte riktigt här. Trots att alla färger är matta och ändå högpigmenterade, är de extremt lättjobbade. Jag lägger dem oftast på The Balms ögonskuggsprimer "put a lid on it", då jag tycker de fungerar bäst tilsammans.
 
Det är också riktigt bra storlek på skuggorna, så det gör verkligen en bra vardagpalett!
 
Paletten finner du i butiken där jag jobbar, på Gloss Cosmetics i Umeå. Annars finner du den på Gloss webshop, www.glossofsweden.com.
 
Till top