House Of Glamdolls Glam Base Wheel prod

Produktrecensioner / Permalink / 0
 
"Created by David Horne, The GlamBase Wheel is a mixing revolution for complexion enhancement. The wheel contains 6 shades that have been blended for easy complexion perfection every time."
- från house of glamdolls hemsida.
 
Då jag var på sminkutbildning i London på House Of Glamdolls jobbade vi med massa fina produkter, bland annat denna härliga multiprodukt, från just House Of Glamdolls. GlamBase Wheel innehåller flera olika concealers som kan användas... verkligen hur som helst.
Jag använder inte alltid concealer då jag sminkar mig, men då jag väl gör det så återkommer jag ofta till just den här produkten. Jag brukar använda den gula concealern för att dölja röda områden såsom finnar osv, den persikotonade concealern för att täcka ringar under ögonen, och den neutrala concealern... wherever. Om jag inte ska sminka mig speciellt mycket och inte ids med färgkorrigeringen man gör med den gula och laxfärgade concealern, räcker det faktiskt med den neutrala, "hudfärgade" concealern.
 
Den mittersta färgen är en helt fantastisk kräm-highlight som är... åh så vacker! Och de två mörkare färgerna går helt fantastiskt bra att lägga contour med. Jag brukar börja med den näst mörkaste färgen som är mer åt det gråbruna hållet. Den kan göra grundjobbet bra, men jag brukar gärna använda den mörkaste färgen också. Less is more gäller alltså inte mig ;)

 
Så för att komma till själva produkten. Concealern är tjock men ändå extremt krämig, vilket gör att den fungerar superbra. Den kakar sig inte under ögonen, men ibland kan jag tycka att mina torra partier kring näsan kan plockas fram litegrann. Men jag har en extremt svår hud!
 
Jag gillar iallfall formulan på concealerfärgerna och contour-färgerna, jag tycker att de är extremt lätta att jobba med och man behöver verkligen SÅ lite produkt! Och med tanke på hur stor produkten är kommer den verkligen räcka en evighet.
 

"Tips from David Horne

  • Apply Glow to the cupids bow to accent the lip shape, or add to the centre of the lower lip during a lipstick application for further enhanced dimension.
  • Apply Illuminate as an eyeshadow base or brow highlight.
  • Apply Sculpt 1 as a cheek contour [beneath the zygomatic bone] to create a hollow on a light skin tone.
  • Apply Sculpt 2 as a cheek contour [beneath the zygomatic bone] to create a hollow on a medium olive/Asian skin tone.
  • Apply Perfect 1 or Perfect 2 for blemish concealment or apply Glow under Perfect 1 or Perfect 2 [or mix together] to create a radiant and fresh under eye perfecting brightener."
 
 
Produkten innehåller hela 35 GRAM. För att jämföra lite så innehåller Isaodras Color Correcting Concealer 4 gram och NYX full cover concealer 7 gram. Make Up Stores oändligt stora burk med Cover All Mix innehåller 18 g. Så här behövs inte snålas. Produkten kostar 25 £, finns i två färger och finns att klicka hem HÄR.
Till top