ELF essentials lipstick swatches

Makeup / Permalink / 0
Jag har nyligen fått frågor kring ELF's läppstift från den billigaste av de tre serierna; essentials. Jag har under mina år som läppstiftberoende införskaffat åtta av de tolv olika färgerna som finns att klicka hem på deras hemsida.
 
Läppstiften är oerhört mjuka och lena. Konsistensen tycker jag liknas vid lypsyl. De glider på lika mjukt, känns återfuktande och luktar gott. Jag brukar vanligtvis inte tycka om då kosmetik är parfymerat överhuvudtaget, men jag måste säga att jag gillar doften. Sen är det värt att säga att de inte doftar för mycket heller! MEN, med den mjuka härliga lypsyl-känslan kommer också ett väldigt skört stift. Man bör veta att läppstiftet lätt går sönder, så skruva inte upp det för mycket då du ska applicera. Var också försiktig med att tappa läppstiften då både förpackningen och klick-korken lätt går sönder.
 
 
 
 Här har jag swatchat mina åtta olika läppstift på underarmen. Jag försökte fota i så bra ljus som möjligt för att få färgerna rätt på bild, men jag har några pointers. Seductive ska vara mörkare. Flirtatious och captivating ljusare. Posh mer röd och gypsy mer lila. (PETIGT I KNOW, men jag var tvungen).
 
Hur som helst är jag helt förälskad i alla läppstift utom Nostalgic. Nog för att jag inte är mycket för nude-läppstift överhuvudtaget, men just det läppstiftet lade sig som en hinna över läpparna och smälte aldrig riktigt in i läpparna. Det blir randigt och fult direkt vid applicering. Det blir så mycket fjortisläppar över det hela. Huvva.
 
Läppstiften kostar 1,5 £ (alltså typ 16 kronor) styck. Läs mer om ELF i mina två tidigare inlägg.
 

 
 
Till top