ELF Studion Flawless Finish Foundation Review

Makeup / Permalink / 0
 
Från ELF's hemsida:
 
"Achieve a flawless complexion with the silky smooth e.l.f. Studio Flawless Finish Foundation. The lightweight formula blends in naturally for a beautiful semi-matte finish. This liquid foundation applies easily and lasts all day for visibly brighter and radiant looking skin. Using our Flawless Finish Foundation not only restores uneven skin textures and tones, but most importantly, the SPF 15 protects your skin against harmful sun damage!"
 
Jag tycker:
 
Förpackning:
Vanligtvis brukar ELF satsa på en billigare förpackning så att de kan dra ned priset på produkten. Men här tyckte jag att man fick en ovanligt exlusiv förpackning till sin foundation. Det är en tjock frostig glasbehållare som man inte direkt är rädd att tappa i golvet. Dock tycker jag att det är en väldigt liten foundation med sina... ja, ca 23,6 milliliter. Foundationen doseras ut med pump, vilket gör det enkelt att dosera. Locket som skyddar pumpen känns väldigt säker efter att man har hört ett "klick", så jag skulle definitivt våga lägga denna i väskan utan att vara rädd att den läcker.
 
Formula och täckning.
Det första man känner när man pumpar ut foundationen är att den doftar... något. Jag tycker inte att den luktar dåligt, men enligt mig är det ett minus när en makeupprodukt doftar något överhuvudtaget. Jag hade gillat den mer oparfymerad. Men bortsett från doften så tycker jag att formulan är toppen. Den påminner mig litegrann om Maybellines Dream Satin Liquid foundation som jag tycker är lite... fluffig.
 
Jag använder den ljusaste färgen, proclain. Jag har precis kunnat börja använda den då jag har fått lite färg i ansiktet, men det finns inte en chans för en blekfis som mig att kunna använda även den ljusaste färgen under vinterhalvåret. Jag tycker det är riktigt dåligt att det bara finns 6 olika färger av denna foundation. Blekare foundations till oss i norr, tack!
 
Den har enligt mig medium-täckning och får en ganska glowig finish. Foundationen känns väldigt återfuktande på huden, så det förvånade mig faktiskt att det står "oil free" på den. Den här foundationen är en av de foundations jag tycker har passat mig BÄST. Och jag har provat MÅNGA. Jag har väldigt svårt att hitta en bra foundation då jag har blandhy (vilket innebär att jag är frastorr på vissa partier i ansiktet och galet oljig i andra partier). Mina oljiga partier behöver mattas ned under dagen, men hellre det än att mina torra partier framhävs.
 
Positivt:
Återfuktar bra på huden.
Blir inte frasig då den läggs på torra partier.
Ger en naturlig glow, "flawless" passar faktiskt in.
Kostar ca 67 (!!!!!!!) kronor.
Den har SPF 15.
 
Negativt:
Doften. Enligt mig ska inte en foundation dofta något!
Liten förpackning (ca 23,6 milliliter).
Måste pudras och mattas ned väldigt mycket under dagen.
Det finns endast 6 olika färger att välja mellan, och den ljusaste är inte alls speciellt ljus..
 



Finns att köpa på www.eyeslipsface.co.uk och kostar ca 67 kronor. Frakt till sverige kostar ca 42 kronor.
 
Till top