TVÅL Skincares produkter i korthet.

Hudvård / Permalink / 0
Som ni kanske såg för ett par dagar sedan så lade jag ut en bild på min rediga samling av produkter från märket TVÅL. Jag tänkte skriva lite kortare info om lite produkter som var med på bilden!
 
Rengöringarna:
1. Cleansing Milk- Mjölken är den mildaste av rengöringarna. Den använder jag för att ta bort ögonsmink, men det går att ta bort smink i hela ansiktet med den. Har du dock en tyngre foundation med toppenbra hållbarhet kan du få stå och jobba lite med mjölken ett tag, men lättare bas-makeup går bort som i ett svep. Den är perfekt för dig som är lite lat och eventuellt sover i smink ibland. Mjölken är så mild att du inte behöver tvätta bort den med vatten, utan det räcker att svepa omkring lite mjölk på en bummullstuss på kvällen- så är du redo för sängen! Passar alla hudtyper, men är ultimat för dig som är torr och känslig.
 
2. Cleansing Gel- den skummande rengöringen! Är du en person som blir frestad (eller kanske till och med rent av genomför synden) att tvätta ansiktet med tvål? Då är detta rätt produkt för dig. Gelen skummar, så det blir lite tvålkänsla över det hela. Den är toppen mot akne och tar bort allt smink! Jag rekommenderar den inte till dig som är torr och känslig, utan mer till dig som är normal/fet/blandhy. Den brukar jag ha ståendes i duschen. Supersmidigt!
 
3. Cleansing Oil- den mest djuprengörande rengöringen, och min personliga favorit. Den är mild nog att användas på till exempel eksem och akne, men tuff nog att behandla dem också. Kan användas som djuprengöring lite då och då- eller som daglig rengöring. Jag använder den här varje kväll (om jag inte använt gelen i duschen). Jag masserar den direkt på huden och sköljer sedan bort allt med vatten. Supertoppenbra mot obalanserad hy! Fungerar på alla hudtyper.
 
Ansiktsvattena:
1. Aloe Toner- ansiktsvatten med gurka och aloe vera. Lugnar, rengör, drar samman porerna osv. Listan kan göras lång med varför ansiktsvattnet är bra. Just den lugnande effekten gjorde störst intryck på mig.
 
2. Raspberry Toner- min favorit. Innehåller exfolierande syror, aloe vera, antiinflammatoriska hallon osv. Toppen mot oren hy.
 
Hudkrämerna:
1. Light and airy- perfekt dagkräm. Mjukgörande, återfuktande och extremt lätt. Innehåller massa gosaker för huden som balanserar den. För dig som är väldigt torris kan den dock göra för lite för...
 
2. Rich and dreamy- min favoritkräm. Fluffig och rik utan att kännas det minsta fet. Innehåller precis samma ingredienser som hudkrämen ovan, men är mycket rikare.
 
3. Salve-Ation- som godis för torr hy. Om du har en hud som rentav dricker fukt- kan du släcka hyns törst med denna. Krämen är extreeeeeeemt rik och innehåller bland annat skyddande bivax. Mums säger huden. Perfekt som nattkräm, eventuellt dagkräm om du är mycket, mycket torr.
 
4. Oil Free Lotion- Oljefri hudkräm som är så tunn och skön att den knappt känns. Den använder jag varje morgon, och även på natten ibland efter serum om min hy är riktigt tjorvig. Superbra mot acne med sitt innehåll med bland annat salicylsyra och jordgubbar. Doftar MUMS gör den också!
 
Serumet.
The one, the liquid gold! Oljeserum som återfuktar torr hy som få andra produkter kan. Också superbra för oljig hy för att balansera den. Naturligt antibakteriell, så den är tuff mot det onda. Används på kvällen innan hudkräm. Serum låter som en sånhär onödig extragrej som man inte behöver, men den här vill jag bara sprida omkring mig till alla jag känner. Fan, alla behöver den varesej de tror det eller ej!
 
Skrubben.
Den bästa, absolut bästa skrubben som finns. Innehåller små mikrokristaller som varsamt MEN EFFEKTIVT polerar huden. Man kan tro att den inte är så effektiv med sina supersmå korn, men den gör verkligen jobbet! Gör huden jämnare på alla sätt och vis. Perfekt för oss som blir yttorra lätt och gör så att sminket blir SÅÅÅÅ mycket snyggare på huden!
 
 
Det finns hundra grejer till jag kan tipsa om. Men för nu får detta duga. Utvalt av tvåls hudvård i korthet!
 
Till top