Best of 2015, ögonmakeup.

Makeup / Permalink / 0
Ögonskuggsprimer: The Balm Put A Lid On It Eyeshadow Primer. Tidigare har jag kört hårt på Too Faced Shadow Insurance, men nu har den ersatts som favorit! Jag tycker att de är ganska desamma, båda lika bra! Eventuellt att The Balms är lite mer lättjobbad, mycket lättare att få tag i - och dessutom lite billigare. Primern är tunn i konsistensen och inte alls kletig, men den gör sitt jobb ändå. Den torkar mer eller mindre fast efter ca en minut på locket- vilket innebär att du inte måste skynda dig på med ögonskuggan och vara rädd för att primern ska halka runt innan den blir mättad. Alla tummar upp. Primern går loss på 179 :- och finns HÄR.
 
Ögonskugga: Make-Up Studio Durable Eyeshadow Mousse Be Bronze. Ja, en mousseögonskugga! Normalt sett är jag inte ett fan av att använda ögonskuggor i annan formula än puder- men den här ögonskuggan är något utöver det vanliga- verkligen. Inte bara är den helt sjuuuukt gnuggsäker- utan helt vattenfast också. Ögonskuggan glider på som en jäkla dröm- och är lätt att tona ut med fingret. Måste upplevas! Kostar 450 :- och finns att köpa HÄR!
 
 
Ögonpenna: Gloss Cosmetics khol eye pencil brown. Ögonpennan heter Brown- men den är väldigt dark brown! Ett sjukt snyggt alternativ till svart- eller chokladbrun. Konsistensen på Gloss pennor överlag är de bästa jag någonsin testat- formulan är PERFEKT. Mjuka nog att du får pigment vid minsta tryck- men inte föööööör mjuka så de går av om du skulle vilja ge pennan en utmaning! Alla tummar upp! 139 :- finns HÄR!
 
Eyeliner:
FÖR. JÄKLA. MÅNGA. Make-Up Studios fluid liner i sparkling black är en tiopoängare without a doubt, men det är visserligen Gloss Liquid Dip Eyeliner Onyx också. De har ungefär samma pris, är lika jäkla bra- så de får dela på förstaplatsen. (Y)
 
Ögonskuggspalett:
2015s bästa palett är den bästa paletten jag tror att jag någonsin kommer äga. Gloss Cosmetics kör på Freedom System- du köper en tom palett och väljer sedan själv vilka skuggor du stoppar i paletten. Inte bara är koceptet genialt (bara skuggor man valt själv) utan skuggorna är MAKALÖST bra. Man behöver bara pilla lite på skuggorna så känner man "hur många skuggor känns egentligen såhär?"
 
Om jag inte minns helt fel finns det 56 skuggor att välja mellan, och paletterna finns i storlekarna 3, 5 - eller som jag- 12 skuggor. Min 12-palett går på 849 :-, men du kan också få en 3-palett för 289 (Y). Finns HÄR.
 
Ögonskuggspalett 2: Om jag ska plocka en "färdig" ögonskuggspalett går jag alltid till min kärlek; Meet Matte Nude från The Balm! En maaaagiskt vacker, användbar, billig palett med 9 stora, matta färger. Det är nog min flitigast använda palett år 2015! Matta skuggor brukar generellt sett vara svårare att jobba med än skimriga skuggor då de inte har samma "glid" men dessa matta skuggor är mineralbaserade- och är därför extremt lättjobbade och inte lika sträva som många andra matta skuggor är. Tummar upp! 359 :- HÄR!
 
 
Lösögonfransar: Eldora lashes h151. Mina everyday-fransar! SÅååååå fina och lagom långa! Jag får frågor nästan varenda dag om dem! Idag till exempel var det två separata kunder som frågade om det var mina riktiga- en tredje frågade vart jag gör min fransförlängning ;) ! Perfekta fransarna med andra ord!
 
 
Ögonbrynsprodukt:
Anastasia Beverly Hills Dipbrow Pomade. Jag följer med strömmen- den ÄR så bra som alla säger.
Till top