Hur jag gör mina ögonbryn.

Makeup / Permalink / 0
Till en början måste jag säga att det här är så JAG gör mina ögonbryn. Det betyder inte att samma sak måste fungera på dig. Mina ögonbryn är ofantligt glesa och överhuvudtaget väldigt... ja, obefintliga. Detta är alltså en tutorial som kommer göra sig bäst på glesa bryn. Alla gör olika, och så här gör jag!
 
Du behöver:
 - Ögonbrynspenna. (Jag använder mig utav Anastasia brow wiz i färgen medium ash. En tunn penna perfekt att fylla i glesa ögonbryn med)
- Bryn eller ögonskuggor. Matta kalla nyanser är att föredra. Jag använder IsaDora eyeshadow palette matte chocolates.
- En concealer. Jag använder vanligtvis Make Up Stores cover all mix, men den befinner sig just nu hos min kompis, så jag använder Yves Rochers radiant youth corrector pen, som visade sig funka minst lika bra.
 
 I tutorialen kommer jag kalla dessa skugga 1, 2, 3. Paletten är IsaDora eyeshadow palette matte chocolates som fungerar utmärkt till ögonbrynen. 
 
1. När du har lagt din foundation och puder kan det ibland fastna lite makeup i ögonbrynen. Använd en borste och borsta rent ögonbrynen till att börja med. Jag använder borsten som följer med i Anastasia brow wiz-pennan.
 
2. Dra två paralella linjer med varandra längs din naturliga ögonbrynsform.
 
3. Och avsluta därefter formen. Jag brukar vilja ha mina ögonbryn i formen av en måsvinge. Att det aldrig blir bara ett långt streck i slutet, utan att den övre och undre linjen går ihop först i slutet av ögonbrynet.
 
 
4. Fyll i ögonbrynet med ögonpennan knappt halvvägs in mot början av brynet.
 
5. Applicera skugga 3 från IsaDora-paletten där du målade med ögonbrynspennan. Jag använder en eyelinerpensel från Sephora.
 
6. Använd skugga 2 på ungefär hälften av det omålade området.
 
7. Använd skugga 1 i början på ögonbrynet. Gå in med pennan om det skulle behövas, men isåfall med mjuka korta drag.
 
8. Använd en borste (jag använder återigen borsten från Anastasias ögonbrynspenna) och borsta mjukt igenom ca 1/3 av ditt ögonbryn.
 
9. Applicera concealer under ögonbrynet (och över, om man vill!) för att få en skarp kant till ditt ögonbryn. Detta ger också en fin highlight och kan radera misstag som man ibland råkar göra med skuggan.
 
10. FÄRDIG!
 
Man kan lätt se väldigt "arg" ut i för mörka ögonbryn. Därför är detta ett bra knep, att ha de som mörkast i ytterkanten, och lite ljusare inåt. På så vis får man mörka vackra ögonbryn utan kritstreckslooken.
 
Till top