TVÅL Resurface Face Scrub

Produktrecensioner / ansiktsskrubb, effektiv ansiktsskrubb, ekologisk hudvård, ekologisk skrubb, face scrub, gloss, gloss cosmetics, gloss cosmetics umeå, gloss umeå, mild ansiktsskrubb, resurface, review, skrubb, skrubb mikrokristaller, skrubb resencion, tvalskincare, tvål, tvål resurface, tvål skincare, utopia umeå / Permalink / 0
 
Om produkten från tvalskincare.se :
Denna finkorninga skrubb innehåller naturliga mikrokristaller som varsamt men åh så effektivt polerar bort döda hudceller och din hud lämnas strålande klar och ren.

Användning: Applicera över fuktig hud. Polera huden varsamt och försiktigt för att svepa bort orenheter, döda hudceller och ojämnheter. Nyckelordet är varsamt! Denna skrubb är mycket mer effektiv än man först tror eftersom kristallerna är så små. Om skrubben börjar kännas torr, fukta fingertopparna och fortsätt polera. Skölj bort skrubben och följ upp med ett serum och/eller fuktighetskräm.
 
Jag tycker:
 
Skrubben är inte likt någon annan skrubb jag någonsin testat. Jag brukar inte använda större mängd en som av en ärta, det räcker verkligen. Kornen är pyttepyttesmå, och det är inte snålt med korn om vi säger så. Det är inte en sånhär skrubb som känns som en ansiktskräm med några få sandkorn i, en sån skrubb som det känns som någon har drygat ut. En ärtas mängd, sen räcker det för mig.
 
Då kornen är så himla små så är det många som tror att den inte är effektiv nog. Men efter en endaste användning känner man att så inte är fallet. Tvärtom är den extremt effektiv men den är ändå inte lika rivig på samma sätt som t.ex socker är.
 
Det är en extremt bra skrubb då den passar alla hudtyper. Min sambo med världens torraste känsligaste hy använder skrubben 1-2 gånger i veckan och han älskar den. Jag är minst lika förtjust. Mina torra partier blir mycket bättre då skrubben varsamt slipar bort död hud, och mina blanka partier blir DRASTISKT mindre blanka dagarna efter att jag har använt skrubben. Det känns som att huden bara lyser med lyster efter användning. LOVE IT. Måste upplevas!!!
 
Skrubben är handgjord på ekologiska ingredienser, kostar 149 kronor och finns att köpa på Gloss Cosmetics i Umeå, gloss WEBSHOP  eller tvalskincare.se.
Till top